Counters

Sunday, January 03, 2010

مقايسه گفته مشركين زمان پيامبر و گفته هاي مردم زمان ما

[10:31] قل من يرزقكم من السماء والارض امن يملك السمع والابصر ومن يخرج الحي من الميت ويخرج الميت من الحي ومن يدبر الامر فسيقولون الله فقل افلا تتقون

[10:31] بگو: "چه کسي از آسمان و زمين براي شما روزي فراهم مي کند؟ کيست که يکايک شنوايي ها و بينايي ها را تحت کنترل دارد؟ کيست که زنده را از مرده به وجود مي آورد و مرده را از زنده؟ کيست که كنترل همه امور به دست اوست؟" آنها خواهند گفت: "خدا." بگو: "پس چرا احکام را به جا نمي آوريد؟"

1- چه كسي آسمانها و زمين را خلق كرده است؟

مشركين زمان پيامبر : خدا

بعضي از مردم در زمان ما : مسيح هم خلق ميكرد براساس 3:49

2- چه كسي مدبر امور است؟

مشركين زمان پيامبر: خدا

بعضي از مردم در زمان ما : خدا و ملائكه و مقدسين (چون "مدبرات امرا" در آيه 79:5 جمع آمده است )

3- چه كسي مي ميراند و زنده ميكند؟

مشركين زمان پيامبر: خدا

بعضي از مردم در زمان ما : مسيح هم زنده ميكرد براساس 3:49

4- چرا مقدسين را مي خوانيد؟

مشركين زمان پيامبر: شفيع ما نزد خدا باشند (10:18)

بعضي از مردم در زمان ما : شفيع و مدبر امور هستند نزد خدا

5- در سختي ها چه كسي را مي خوانيد؟

مشركين زمان پيامبر: خدا (10:22)

بعضي از مردم در زمان ما : پيامبر و مقدسين را واسطه قرار مي دهيم ، چون خدا خودش از واسطه ها استفاده مي كند مثلا از جبرئيل براي نزول وحي استفاده ميكند.

6- کيست که فرمانروايي همه چيز به دست اوست و اوست که مي تواند کمک کند، ولي به کمک نيازي ندارد؟

مشركين زمان پيامبر: خدا (23:88)

بعضي از مردم در زمان ما: خدا و بعد پيامبر و مقدسين

7- چه كسي باران مي باراند؟

مشركين زمان پيامبر: خدا (29:63)

بعضي از مردم در زمان ما : خدا و فرشته باران

[29:63] ولئن سالتهم من نزل من السماء ماء فاحيا به الارض من بعد موتها ليقولن الله قل الحمد لله بل اكثرهم لا يعقلون

[29:63] اگر از آنها سئوال كني: "چه كسي از آسمان آب فرو مي فرستد تا زمين مرده را زنده كند،" خواهند گفت: "خدا." بگو: "ستايش خدا را." اكثر آنها نمي فهمند.

1 : نظرات

At 12:54 AM, Anonymous Anonymous said...

نمی دانم چرا شما مدام اصرار دارید که خودتون رو ادامه دهنده راه انبیا معرفی کنید و برای تایید یا رد صحبت هاتون از موسی و عیسی استفاده می کنید . کتاب مقدس هیچ اشتراکی با قرآن ندارد و مدام از خودتون قانون و تبصره و روایت و حدیث صادر نکنید .

 

Post a Comment

<< صفحه اصلي