Counters

Wednesday, March 30, 2005

وسوسه شيطان

وسوسه شيطان

سنت و حديث در كنار قرآن جزو وسوسه هاي شيطان است . عربها اگر از سنت و حديث پيروي ميكنند به اين دليل است كه اين آئين و سنت ديرينه خودشان است ولي پيروي ايرانيان مسلمان و ساير ملل مسلمان از سنت و حديث جزو وسوسه هاي شيطان است . شيطان به اين طريق اين ملتها را از پيشرفت باز ميدارد و فقر و بيچارگي و مريضي رواني را براي اين ملتها به ارمغان آورده است و آنها را از قرآن و خدا دور ميكند. از طرفي ديگر تعيين درستي و نادرستي حديث كاري بس دشوار است كه معياري جز تعبيرات شخصي ندارد. بيشتر اين احاديث سينه به سينه دهن بدهن نقل شده و چه بسا امكان دارد به اصطلاح يك كلاغ چهل كلاغ شده باشد.

بيشتر احاديث از سه حالت خارج نيست:
- اكثر احاديث تحت تاثير مسائل كلامي (معتزله – اشاعره - شيعه) قرار گرفته اند.-
اكثر احاديث تحت تاثير مسائل سياسي و حكومتي (بني عباس – علويان – امويان و ...) قرار گرفته اند.-
اكثر احاديث محدود به علم ارسطويي هستند.

كساني مثل كليني و بخاري احاديث را جمع آوري كرده اند. بايد توجه كرد كه احاديث در حقيقت از شايعات رايج در زمان جمع آورندگان احاديث گرد آوري شده است. آيا اين! همان منبع دوم اسلام است؟! تابعان حديث (شيعه و سني) شايعات را منبع دوم اسلام قرار داده اند!

خداي مهربان در آيه ( 5:3 ) اعلام ميدارد كه گوشت خوك حرام است. اما مسلمانان از طريق كتابهاي حديثشان پوست و چربي خوك را هم حرام كرده اند. در احاديثي ديگر كلا خوك را نجس به حساب مياورد و حتي اگر كسي از نزديكي حيوان خوك (و شبيه به آن) رد شود نجس ميشود!

حديثي ديگر زمين را روي نهنگ قرار ميدهد! اين دقيقا همان علم زمان جمع آوري حديث بوده است كه به صورت حديث در آمده است. آيا اينطور نيست؟

حديث راجع به شهر قم آمده است ! آيا اين همان مسائل سياسي نيست؟!

حديث راجع به ابوحنيفه ذكر شده است! آيا اين همان رقابت فرقه اي نيست؟

هركدام از فرقه هاي كلامي معتزله و شيعه و اشاعره در تاييد نظرات خود حديث دارند آيا اين همان رقابت كلامي بين اين فرقه ها نيست؟!

خداوند در قرآن لعنت بر كساني ميفرستد كه دين را فرقه فرقه كرده اند و بر علمايي كه حرف غير خدا را به خدا نسبت مي دهند بر اين اساس فرقه هاى مذهبي محكوم اند
[6:159] ان الذين فرقوا دينهم وكانوا شيعا لست منهم في شيء انما امرهم الى الله ثم ينبئهم بما كانوا يفعلون
كساني كه خود را به فرقه هاي مختلف تقسيم مي كنند، با تو نيستند. قضاوت آنها با خداست، سپس او آنها را از آنچه كرده بودند، مطلع خواهد كرد.